Search Hashtag & User

#lovetilljannah Instagram Story & Photos & Videos

lovetilljannah - 84.1k posts

Latest #lovetilljannah Posts

  • left pic : 2 years ago ๐Ÿค—๐Ÿค— 7M's masa ni bawa MTjr ๐Ÿ˜˜ .
    .
    right pic : now 6M's for adik MTjr ๐Ÿ˜
    .
    .
    alhamdullillah. doakan semua dipermudahkan. .
    .
    HB to ALL JANUARY babies ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜ thanks to ibuayah, cintahati, adik2, family n kawan2 serta kenalan yang wish BIRTHDAY to ME ๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’• .
    .
    #birthdaygirl #januarybaby2k19
    #200190 #taufiqafina #MTjr #lovetilljannah #alhamdulillah
  • left pic : 2 years ago ๐Ÿค—๐Ÿค— 7M's masa ni bawa MTjr ๐Ÿ˜˜ .
.
right pic : now 6M's for adik MTjr ๐Ÿ˜
.
.
alhamdullillah. doakan semua dipermudahkan. .
.
HB to ALL JANUARY babies ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜ thanks to ibuayah, cintahati, adik2, family n kawan2 serta kenalan yang wish BIRTHDAY to ME ๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’• .
.
#birthdaygirl #januarybaby2k19
#200190 #taufiqafina #MTjr #lovetilljannah #alhamdulillah
  •  54  4 3 hours ago
  • Happy BornDay Ucuk a.k.s Aizul Faiz a.k.a Renji Faiz *Semuga dipanjangkan umurmu
    *Diberi kesihatan yang baik
    *Dipermudahkan urusanmu
    *Semuga ikatan suci ini kekal hingga syurga #lovetilljannah
    *Semuga bertambah tahap keimanan dan ketaqwaan kpd Allah

    #ilalfamily
    #eplcouplestory
    #thegunners
  • Happy BornDay Ucuk a.k.s Aizul Faiz a.k.a Renji Faiz *Semuga dipanjangkan umurmu
*Diberi kesihatan yang baik
*Dipermudahkan urusanmu
*Semuga ikatan suci ini kekal hingga syurga #lovetilljannah
*Semuga bertambah tahap keimanan dan ketaqwaan kpd Allah

#ilalfamily
#eplcouplestory
#thegunners
  •  7  0 11 hours ago
  • .
    Sesungguhnya bumi ini bulat. Lari sejauh mana pun pasti akan bertemu di titik permulaan yang sama. Begitulah untuk rasa ini. Lari sejauh mana sekalipun pasti akan ada rasa yang sama seperti terlafaznya akad itu. .

    Kalau bukan kerana rasa, budi, jasa dan pengorbanan, pasti sukar untuk sebuah hati menerbitkan rasa cinta yang indah. Terima kasih,D. .

    Happy birthday !
    .

    Semoga rasa ini tidak akan pernah hilang. Semoga terus maju kehadapan dalam apa jua yang dilakukan especially untuk keluarga kecil kita. Semoga rezeki yang ada akan jadi lebih lebih dan lebih lagi. Dan semoga kita sentiasa dibawah lindungaNya. Itu yang paling utama!
    .

    I love you, D.
    .
    Sincerly,
    Your H.
    .
    #husbandandwife #husband #husbandbirthday #birthdayshoutout #220119 #thankyou #dearhoney #love #lovetilljannah ๐Ÿ‘ซ
  • .
Sesungguhnya bumi ini bulat. Lari sejauh mana pun pasti akan bertemu di titik permulaan yang sama. Begitulah untuk rasa ini. Lari sejauh mana sekalipun pasti akan ada rasa yang sama seperti terlafaznya akad itu. .

Kalau bukan kerana rasa, budi, jasa dan pengorbanan, pasti sukar untuk sebuah hati menerbitkan rasa cinta yang indah. Terima kasih,D. .

Happy birthday !
.

Semoga rasa ini tidak akan pernah hilang. Semoga terus maju kehadapan dalam apa jua yang dilakukan especially untuk keluarga kecil kita. Semoga rezeki yang ada akan jadi lebih lebih dan lebih lagi. Dan semoga kita sentiasa dibawah lindungaNya. Itu yang paling utama!
.

I love you, D.
.
Sincerly,
Your H.
.
#husbandandwife #husband #husbandbirthday #birthdayshoutout #220119 #thankyou #dearhoney #love #lovetilljannah ๐Ÿ‘ซ
  •  33  12 12 hours ago
  • Green team ๐Ÿ˜
    Syok tdo sejuk2 dlm keta ni... Aktiviti cuti abi -> bawak anak bini jenjalan tempat sejuk ๐Ÿ˜‚

    Hanya berlaku time musim panas je yek... Klw tak mmg ddk umah je la iolls ๐Ÿ˜…

    P/s:gantung kuali la hrni ๐Ÿ˜
    #publicholiday #lovetilljannah #tqbie ๐Ÿ˜˜
  • Green team ๐Ÿ˜
Syok tdo sejuk2 dlm keta ni... Aktiviti cuti abi -> bawak anak bini jenjalan tempat sejuk ๐Ÿ˜‚

Hanya berlaku time musim panas je yek... Klw tak mmg ddk umah je la iolls ๐Ÿ˜…

P/s:gantung kuali la hrni ๐Ÿ˜
#publicholiday #lovetilljannah #tqbie ๐Ÿ˜˜
  •  15  0 21 hours ago
  • Hadiah Terbaik Untuk Istri

    Bukan hadiah emas berlian
    Bukan keliling dunia bertamasya
    Bukan tempat romantis bersantap malam

    Salah satu hadiah terbaik istri
    Suami bekerja berpeluh, sangat berusaha
    Menghadiahkan tiket dan tempat
    Haji atau umrah bersama

    Bersama bergandengan saat tawaf
    Berlari bersama saat sa'i
    Bersimpuh bersama depan ka'bah
    Memohon dan bermunajat bersama
    Agar bahtera keluarga berkah

    Cinta mereka berdua
    Tidak selesai begitu saja
    Terpisah oleh maut
    Tapi cinta abadi bersama
    Di surga tertinggi Firdausil A'la

    Karena cinta sejati
    Bukan sehidup semati
    Tetapi sehidup se-surga

    Cinta karena Allah
    Itulah yang abadi
    .
    ู…ุง ูƒุงู† ู„ู„ู‡ ุฃุจู‚ู‰
    .
    "Apa-apa yang karena Allah, akan kekal"

    Semoga dengan hadiah tersebut
    Cinta semakin berlipat

    Dalam hadits,
    .
    ๏บ—ูŽ๏ปฌูŽ๏บŽ๏บฉู๏ปญู’๏บ ๏บ—ูŽ๏บคูŽ๏บŽ๏บ‘ูู‘๏ปฎู’๏บ
    .
    โ€œSaling memberi hadiah-lah kalian, niscaya kalian akan saling mencintai.โ€ (Al-Adabul Mufrad no.594)

    Penyusun: Raehanul Bahraen

    Artikel www.muslimAfiyah.com

    #rumahtangga
    #rumahtanggakita
    #rumahtanggakita
    #rumahtangga
    #SehidupSesurga
    #LoveTillJannah
  • Hadiah Terbaik Untuk Istri

Bukan hadiah emas berlian
Bukan  keliling dunia bertamasya
Bukan tempat romantis bersantap malam

Salah satu hadiah terbaik istri
Suami bekerja berpeluh, sangat berusaha
Menghadiahkan tiket dan tempat
Haji atau umrah bersama

Bersama bergandengan saat tawaf
Berlari bersama saat sa'i
Bersimpuh bersama depan ka'bah
Memohon dan bermunajat bersama
Agar bahtera keluarga berkah

Cinta mereka berdua
Tidak selesai begitu saja
Terpisah oleh maut
Tapi cinta abadi bersama
Di surga tertinggi Firdausil A'la

Karena cinta sejati
Bukan sehidup semati
Tetapi sehidup se-surga

Cinta karena Allah 
Itulah yang abadi
.
ู…ุง ูƒุงู† ู„ู„ู‡ ุฃุจู‚ู‰
.
"Apa-apa yang karena Allah, akan kekal"

Semoga dengan hadiah tersebut
Cinta semakin berlipat

Dalam hadits,
.
๏บ—ูŽ๏ปฌูŽ๏บŽ๏บฉู๏ปญู’๏บ ๏บ—ูŽ๏บคูŽ๏บŽ๏บ‘ูู‘๏ปฎู’๏บ
.
โ€œSaling memberi hadiah-lah kalian, niscaya kalian akan saling mencintai.โ€ (Al-Adabul Mufrad no.594)

Penyusun: Raehanul Bahraen

Artikel www.muslimAfiyah.com

#rumahtangga
#rumahtanggakita
#rumahtanggakita
#rumahtangga
#SehidupSesurga
#LoveTillJannah
  •  104  4 22 hours ago
  • Tidur/Istirahat Siang (Qailulah): Sehat Dan Sunnah

    Kebiaasaan yang mungkin kita lakukan ini adalah sunnah Rasulullah shallallahu โ€˜alaihi wa sallam, insyaAllah kita akan mendapat pahala jika kita meniatkannya. Adapun jika sekedar kebiasaan saja maka tidak berpahala. Inilah pentingnya ilmu, jika kita tidak mengetahui hal ini, maka tidur siang kita hanya semata-mata karena kebiasaan saja dan tidak mendapat pahala.

    Selain itu tidur/istirahat siang (qailulah) juga termasuk kebiasaan yang menyehatkan asalkan tidak berlebihan, akan menyegarkan badan dan membantu kita untuk bangun shalat malam.
    Qailulah tidak harus tidur, istirahat siang termasuk qailulah

    Dalam Kamus Lisanul Arabdijelaskan makna qailulah secara bahasa,

    ุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ ู†ูˆู…ุฉ ู†ุตู ุงู„ู†ู‡ุงุฑ โ€œQailulah adalah tidur pada pertengahan siangโ€[1]

    Karena diterjemahkan qailulahdengan โ€œtidur siangโ€ maka banyak yang menyangka qailulah mesti harus tidur. Yang benar, qailulahtidak mesti harus tidur, istirahat pada siang hari sudah termasukqailulah.

    Ash-Shanโ€™ani rahimahullah berkata,

    ูˆุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ: ุงู„ุงุณุชุฑุงุญุฉ ู†ุตู ุงู„ู†ู‡ุงุฑุŒ ูˆุฅู† ู„ู… ูŠูƒู† ู…ุนู‡ุง ู†ูˆู… โ€œQailulah adalah istirahat pada pertengahan siang walaupun tidak tidur.โ€[2]
    Kapan Waktu qailulah

    Terdapat ikhtilaf ulama kapan waktuqailulah, apakah sebelum dzuhur atau sesudah dzuhur atau keduanya.

    Syarbini rahimahullah berkata,

    ู‡ูŠ ุงู„ู†ูˆู… ู‚ุจู„ ุงู„ุฒูˆุงู„ โ€œtidur sebelum zawal (waktu dzhur)โ€ Al-Munawi rahimahullah berkata,

    ุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ: ุงู„ู†ูˆู… ูˆุณุท ุงู„ู†ู‡ุงุฑ ุนู†ุฏ ุงู„ุฒูˆุงู„ ูˆู…ุง ู‚ุงุฑุจู‡ ู…ู† ู‚ุจู„ ุฃูˆ ุจุนุฏ โ€œQailulah adalah tidur di pertengahan siang ketika zawal atau mendekati waktu zawal sebelum atau sesudahnya.โ€ Al-Badri Al-Aini berkata,

    ุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ ู…ุนู†ุงู‡ุง ุงู„ู†ูˆู… ููŠ ุงู„ุธู‡ูŠุฑุฉ โ€œQailulah maknanya: tidur di waktu dhuzur (petengahan siang).โ€[3]

    Dan yang rajih adalah qailulah itu waktunya setelah zawal (dzuhur)sebagaimana hadits.

    ุนู† ุณู‡ู„ ุจู† ุณุนุฏ ุฑุถูŠ ุงู„ู„ู‡ ุนู†ู‡ ู‚ุงู„: ู…ุง ูƒู†ุง ู†ู‚ูŠู„ ูˆู„ุง ู†ุชุบุฐู‰ ุฅู„ุง ุจุนุฏ ุงู„ุฌู…ุนุฉ ููŠ ุนู‡ุฏ ุงู„ู†ุจูŠ ุตู„ู‰ ุงู„ู„ู‡ ุนู„ูŠู‡ ูˆุณู„ู…. ูˆุงู„ู„ูุธ ู„ู…ุณู„ู….

    Dari Sahl bin Saโ€™ad radhiallahu โ€˜anhuberkata, โ€œkami (dahulunya) tidaklah melakukan qailulah dan makan kecuali setelah shalat jumat di zaman Nabi shallallahu โ€˜alaihi wa sallam.โ€[4]

    #rumahtangga
    #rumahtanggakita
    #rumahtanggakita
    #rumahtangga
    #SehidupSesurga
    #LoveTillJannah
  • Tidur/Istirahat Siang (Qailulah): Sehat Dan Sunnah

Kebiaasaan yang mungkin kita lakukan ini adalah sunnah Rasulullah shallallahu โ€˜alaihi wa sallam, insyaAllah kita akan mendapat pahala jika kita meniatkannya. Adapun jika sekedar kebiasaan saja maka tidak berpahala. Inilah pentingnya ilmu, jika kita tidak mengetahui hal ini, maka tidur siang kita hanya semata-mata karena kebiasaan saja dan tidak mendapat pahala.

Selain itu tidur/istirahat siang (qailulah) juga termasuk kebiasaan yang menyehatkan asalkan tidak berlebihan, akan menyegarkan badan dan membantu kita untuk bangun shalat malam. 
Qailulah tidak harus tidur, istirahat siang termasuk qailulah

Dalam Kamus Lisanul Arabdijelaskan makna qailulah secara bahasa,

ุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ ู†ูˆู…ุฉ ู†ุตู ุงู„ู†ู‡ุงุฑ โ€œQailulah adalah tidur pada pertengahan siangโ€[1]

Karena diterjemahkan qailulahdengan โ€œtidur siangโ€ maka banyak yang menyangka qailulah mesti harus tidur. Yang benar, qailulahtidak mesti harus tidur, istirahat pada siang hari sudah termasukqailulah.

Ash-Shanโ€™ani rahimahullah berkata,

ูˆุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ: ุงู„ุงุณุชุฑุงุญุฉ ู†ุตู ุงู„ู†ู‡ุงุฑุŒ ูˆุฅู† ู„ู… ูŠูƒู† ู…ุนู‡ุง ู†ูˆู… โ€œQailulah adalah istirahat pada pertengahan siang walaupun tidak tidur.โ€[2] 
Kapan Waktu qailulah

Terdapat ikhtilaf ulama kapan waktuqailulah, apakah sebelum dzuhur atau sesudah dzuhur atau keduanya.

Syarbini rahimahullah berkata,

ู‡ูŠ ุงู„ู†ูˆู… ู‚ุจู„ ุงู„ุฒูˆุงู„ โ€œtidur sebelum zawal (waktu dzhur)โ€ Al-Munawi rahimahullah berkata,

ุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ: ุงู„ู†ูˆู… ูˆุณุท ุงู„ู†ู‡ุงุฑ ุนู†ุฏ ุงู„ุฒูˆุงู„ ูˆู…ุง ู‚ุงุฑุจู‡ ู…ู† ู‚ุจู„ ุฃูˆ ุจุนุฏ โ€œQailulah adalah tidur di pertengahan siang ketika zawal atau mendekati waktu zawal sebelum atau sesudahnya.โ€ Al-Badri Al-Aini berkata,

ุงู„ู‚ูŠู„ูˆู„ุฉ ู…ุนู†ุงู‡ุง ุงู„ู†ูˆู… ููŠ ุงู„ุธู‡ูŠุฑุฉ โ€œQailulah maknanya: tidur di waktu dhuzur (petengahan siang).โ€[3]

Dan yang rajih adalah qailulah itu waktunya setelah zawal (dzuhur)sebagaimana hadits.

ุนู† ุณู‡ู„ ุจู† ุณุนุฏ ุฑุถูŠ ุงู„ู„ู‡ ุนู†ู‡ ู‚ุงู„: ู…ุง ูƒู†ุง ู†ู‚ูŠู„ ูˆู„ุง ู†ุชุบุฐู‰ ุฅู„ุง ุจุนุฏ ุงู„ุฌู…ุนุฉ ููŠ ุนู‡ุฏ ุงู„ู†ุจูŠ ุตู„ู‰ ุงู„ู„ู‡ ุนู„ูŠู‡ ูˆุณู„ู…. ูˆุงู„ู„ูุธ ู„ู…ุณู„ู….

Dari Sahl bin Saโ€™ad radhiallahu โ€˜anhuberkata, โ€œkami (dahulunya) tidaklah melakukan qailulah dan makan kecuali setelah shalat jumat di zaman Nabi shallallahu โ€˜alaihi wa sallam.โ€[4]

#rumahtangga
#rumahtanggakita
#rumahtanggakita
#rumahtangga
#SehidupSesurga
#LoveTillJannah
  •  36  0 22 hours ago
  • STOK STAINLESS STEEL AVAILABLE HAWA PUNYE JE TAU ! ADAM PUNYA DAH SOLD OUT ๐Ÿ˜˜
    .
    . #lovetilljannah .
    Set nama max 7huruf ๐Ÿ˜˜
    Kiblat sepantas 2.79 saat jer ๐Ÿ˜„
    Waktu solat seluruh dunia ๐Ÿ˜
  • STOK STAINLESS STEEL AVAILABLE HAWA PUNYE JE TAU ! ADAM PUNYA DAH SOLD OUT ๐Ÿ˜˜
.
.#lovetilljannah .
Set nama max 7huruf ๐Ÿ˜˜
Kiblat sepantas 2.79 saat jer ๐Ÿ˜„
Waktu solat seluruh dunia ๐Ÿ˜
  •  72  3 21 January, 2019
  • Happy 42th birthday suami saya... Al Fatihah utk mak yang melahirkan awak. Tanpa mak xde lah awak. Xde la org yg boleh syg saya mcm mane awak sayang saya.
    I am just grateful. No words or any gift can describe how much i love this man. Simply because how much love he had poured on me. All the love i have longed for.
    Thank you for being the daddy for our kids. We all love you. With all our heart. May Allah guide us all and made us among the righteous.
    Lambat gila wish dah masuk next day.. Haha...
    #myhusbanddahtua
    #lovetilljannah
  • Happy 42th birthday suami saya... Al Fatihah utk mak yang melahirkan awak. Tanpa mak xde lah awak. Xde la org yg boleh syg saya mcm mane awak sayang saya.
I am just grateful. No words or any gift can describe how much i love this man. Simply because how much love he had poured on me. All the love i have longed for.
Thank you for being the daddy for our kids. We all love you. With all our heart. May Allah guide us all and made us among the righteous.
Lambat gila wish dah masuk next day.. Haha...
#myhusbanddahtua
#lovetilljannah
  •  17  2 20 January, 2019
  • selamat hari lahir abang...may Allah ease everything...sihat selalu..happy with me...
    #loveyou
    #thanks for everything
    #lovetilljannah
  • selamat hari lahir abang...may Allah ease everything...sihat selalu..happy with me...
#loveyou 
#thanks for everything
#lovetilljannah
  •  41  5 20 January, 2019